En sjuk värld som vanligt

okej... en liten fundering jag har... varför ser vi så mycket hårdare på brott som riktar sig mot människors saker istället för brotten som riktar sig mot folk?

detta är en sak som förerkommit ganska länge i vårat "mordärna" samhälle, där vålds och sex brott straffast mildare än stölder och lurendrägeri. Det är bara att se på ett sådant brott som att ha köpt sex från en prostetuerad så är det de ända brottet där de visanhänsyn och skickanr bravet till ditt jobb och inte hem till dig pluss att det brev du får är helt omarkerat för att "det kan ju förstöra en persons privatliv om sådant kommer ut"... jag tattar fan inte hur fålk tänker när de tillåter at vi liever i ett sådant samhälle. vist vist det kan vara svårare att bevisa på Psykisk skada, och man kan även fejka skador av den sorten. Men vem fan klarar av en våldtäckt utan att känna vissa psykiska bekymmer efteråt. Dessutom om du blivit bestulen på något kan du alltid gå och köpa en ny sådan sak medans om du har psykiska skador så är det inte riktigt lika lätt att bara ersätta det som saknas eller bara bli av med dem.

det faktum att om du laddar ner en film olagligt (i USA) får betala ungifär 3 ggr mer för varje film gämfört med den genomsnittliga ersättningen för en familjemedläm som dött i en flygkrasch... och om inte det är sjukt så vet jag inte vad.

men men du kanske inte håller med? jag skulle ivf gärna höra andra sidans argument, för jag kan fan inte komma på något som kan rätfärdiga detta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0