Välj rätt, välj fel

Vad är egenligen rätt... vad gör man när man gör den rätta saken?... är det att följa samhällets normer... som det faktum att alla ser och tycker så synd om alla barnen i Afrika... eller kanske är det att följa sina känslor. Men hur gör man då när det som verkar så rätt för en själv skulle såra eller skada en annan människa? det kanske betyder att man är galen, eller kanske en sämre mäniska...

man kan ju kolla på en sån fråga om det borde vara lagligt att genetiskt förbättra sina barn. gör jag fel val fall jag säger att det är bra?... är det så fel att man älskar sitt barn så mycket att man vill att den ska ha de bästa möjliga förutsätningarna för att leva ett bra liv? vist det kanske skulle skapa ett särat samhälle... men du kan ju inte säga att vi inte redan har det...

eller kanske fall man skulle hitta något sätt så att våran DNA kan kelas hur många gånges som helst utan att dö... och förhindra celernas edbrytning... alltså göra så att vi inte kan dö av ålder... skulle det vara rätt... det har ju ingen effekt på övriga sahället... det skadar inngen annan... men det anses fortfarande vara moraliskt fel...

så om man ska lysna på samhället är det alltså fel att vilja det bäste för sig själv och sina barn... nej fan... jag anser att alla borde ha möjligheten att förädra sitt liv som de själv vill för fall jag fick valet mellan att leva evigt ung och frisk eller bli gammal och sjuk med åren skulle mitt val vara vädigt lätt... oavsätt vad samhället säger eller vill... hur skulle du göra ?

Kommentarer
Postat av: Josefine

Äntligen ÄNTLIGEN har Du skaffat blogg...ÄNTLIGEN:D:D:D:D:D

2008-09-14 @ 21:58:52
URL: http://astoryaboutmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0