konversation det senaste offret i samhällets förfall

Alltså... jag blev nästan deperimerad när jag satt i matsalen här om dagen och ytrade komentaren som nu så fint har blivit rubriken för detta inlägg, och fick till svar nått i stilen med "Att prata är ju så onödigt när du skulle kunna vara på gymmet och träna eller kanske plugga istället" och då började ja fundera på hur ofta människo sätter sig ner och bara pratar... bara för att prata och kom fram till att detta nästan aldrig händer och fall det händer så är det inte asikte mot ansikte utan över MSN eller liknande. Det värsta var när jag efter frågade hur de gör vid midagsbordet hemma hos sin failj eller liknande och fick till svar att 9/10 verkade bara gå dit sätta sig ner ätta maten så snabbt som möjligt och sedan gå där ifrån, jag menar... om man nu ska sitta och prata en stund så är väll midagsbordet den idiala plattsen för att bara sitta kvar och prata lite efter. det känns i varje fall så för mig, men det kan ju bero på att jag har gjort så hela mitt liv

men varför tar sig människor inte tid att prata längre, tycker man att det inte är nödvändigt?  anser människor inte att det kan vara nyttigt?
jag själv anser i varje fall att det är helt jävla idiotisk att inte ta tiden att prata, för att prata och diskutera hjälper en att bygga upp egna åsikter i frågor och bygga upp sin egna personlighet. fast i denna modärna värld kanske det inte är viktigt eller?

fast ta det inte personligt nu ni som satt med mig vid det där matbordet, för jag hacker inte bara ner på er... utan alla jävlar som anser att konversation inte är viktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0