Evolution ?

Okej... fråga är inte nu om Evolutionen fortfarande finns... för det är bara naivt att tro, vidare man inte menar att survival of the fittest nu apliceras på den personen som är den bästa IT teknikern och kan anpassa sig bäst till denna värld... nej, det inlägget får vänta.. utan nu är fråga vill vi verkligen ha evolution i vårat mordärna mänskliga samhälle?

du kan man ju tycka att... så klart vi ska ha evolution människan måste ju utväcklas... men då har du fan inte tänkt riktigt långt nog, för vad skulle det inebära att man skulle återinföra "survival of the fittest"? ja till och börja med så är vi ju tvugna att kyssa alla våra medicinska framgångar adjö... för du kan ju fan inte förvänta dig att endast den starkaste överlever om man nu botar alla sjuka och svaga människor. e till sak som vi fåt vinka hej då till är Religion.... nu det kanske låter lite konstigt... men om du tänker lite så... religion är ett utmärkt sätt för den svage att kontrolera den starke, och det fungerar ju inte fall endast det starkaste ska överleva... ja du får ju i princip kyssa hela våran civilicerad värld adjö för våran värld är baserad på orning... och evolutionen sker i kaos...

och som ni nu förståt så är det fysisk evolution som jag pratar om... inte pykisk... för med att denna värld med alla jäkla utbildningar så måste ju det mentala utväcklingen vara på topp..

men du kan ju fråga dig... vill du att vi ska utväcklas eller vill du leva ?


Kommentarer
Postat av: forngren

Jag har klurat en jävla massa på samma sak, och jag vill utvecklas. Haken är väl att vi måste trasha allt som har med civilisation att göra. Men det kanske det är värt?

2008-09-30 @ 11:10:27
Postat av: Anonym

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och rösta på mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en fräsig mobiltelefon när du röstar :)





Med vänlig hälsning

Astronauten

http://astronautenochfrank.blogg.se

2008-09-30 @ 11:12:45
Postat av: krull

Ja du forngren... jag är fortfarande kluven i denna fråga... men är det verkligen värt det? skulle man inte istället för att trasha våran civilisation kunna hitta en alternativ väg av evolution? som till exempel genetik... och genom genetik göra så att ingen människa är svag?... men då är vi tillbaka på moraliteten i att modifiera våra barn...

2008-09-30 @ 13:50:37
URL: http://thesilverstate.blogg.se/
Postat av: Lajpe och Emmis

Den var cute!

______

Å skulle du kunna ge mig bra filmtips på bra komedier?

Ska snart ha en filmkväll så jag behöver din hjälp :)

Hugs and kisses! <3

2008-09-30 @ 14:05:40
URL: http://truefriends.blogg.se/
Postat av: Pyret

Jag är nog glad om jag tar mig egenom denna livstid :)

2008-10-01 @ 21:46:50
URL: http://spegelfobi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0