Under ytan

Okej alla har små undermedvetna saker som dom tänker på, sjuka saker som man tror att ifall någon annan hör dom kommer den människa tor att man är galen. ivf så hoppas jag att det är så för annars är jag galen. Det kan vara dedär tankarna som slår en precis när man ser en speciel sak, när jag ser små hundar får jag direkt tanken i mitt huvud "vad skulle hända ifall jag sprang fram och sparkade den? skulle den flyga iväg på samma sätt som en fotboll?" nu det där kanske var ett sjukt exempel men det är en tanke som slår mig varenda gång jag ser en liten hund.

Ifall du inte har sjuka tankar, mörka tankar eller andra tankar som du aldrig skulle villja säga till någon så tycker jag synd om dig, för det måste ju på något sätt vara dessa tankar som defenierar oss som personer. Det är våra inpulser som spelar spel med oss, det ända som skiljer snälla människor från elaka är ju hur man reagerar på sina impulser. är det våra impulser dom visar våran fria vilja? eller är det kanske bara något som representerar våra innersta önskninga, jag vet inte. vill jag veta? ja. om det vore våran fria vilja skulle det ju vara valen som var viljan och inte impulsen, me utan impulsen skulle vi inte behöva ta valet...



Jag kan förstå om du har problem med att följa med i resonemanget här... jag tyckte bara att folket borde fåse hur mina tankegångar ser ut när jag skriver detta... för detta är mina tankar tagna direkt ur mit huvud, jag har inte ändrat ett ord ifrån den ursprungliga tanken som kom upp i mit huvud..... och den egentliga frågan är väll... hur skulle detta se ut för dig?

Kommentarer
Postat av: forngren

Jag känner helt klart igen mig i det där med hundarna... Alla har vi våra sjuka sidor, det kanske är fler gemensamma än vad vi tror?

2008-10-25 @ 15:40:37
URL: http://johan.forngren.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0