Social potträning och kulturell uppfostran ?

Jag har funderat på detta ämne många gånger... och på något sätt blir jag altid lika jälva deperimerad varje gång jag tar upp detta med någon person...

när jag tänker på detta så är det till största del den kulturella delen som oroar mig, för det sociala brukar de fästa människor ha kläm på ivf de som jag välder att umgås med.

först kan vi se... borde inte skolan ha någon del i våran kulturella uppfostran, kanske borde man lära sig om till exempel våran svenska sångskatt eller kanske någon av de många minnesvärda filmer som faktiskt gjorts i sverige. Detta kav vi vi testa snabbt med frågor som "nämmn 1 av Bellmans visor" och "kan du ens nämna vad Det sjunde inseglet handlar om?" kan du svara på detta nu utan att kolla upp det på Google eller något sånt. Nu om du kan detta så behöver du inte känna dig så träffad fast med mina erfaranheter av detta så tvivlar jag det.

Jag sitter fan fortfarande och är irriterad på folk som sägar att diskution inte är nödvändit, att man kan använda sin tid mer efektivt, men vafan ska du med allt det du lärt dig medans vi andra diskuterade, vad ska du göra med det när du knappt kan uttrycka dig verbalt!

Jag ber om ursäkt för ett inlägg som är välldigt osammanhängande och dåligt stavat... men ifall du är dum nog att läsa en blogg skriven av en person med dyslexi så får du för fan skylla dig själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0