Är detta Våran Uppgift ?

Jag antar att jag ska börja med att säga att jag inte håller med om dessa åsikter, men eftersom folket inte diskuterar saker och ting i samma utsträckning längre så måste ju mäniskor höra alla sidor på en fråga någon stans...

Ja du hur ska vi börja nu då, vi ka ju börja med lite fakta som till exempel att Södertälje komun tar in fler invandrare än hela USA, och kanske det faktum att vi i lilla svergie tar in fler flyktingar (från Irak) än var resten av världen gör... tillsamans... Med detta framför sig kan man ju börja fundera lite grana, är det verkligen våran uppgift att leka världssamvete. Som vanligt kan vi sam vanligt se att den stora boven i detta är USA, för om man startar ett krig måste man ju själv städa upp efter sig och inte bara dumpa en stor börda på ett annat land, som till och med står utanför konflikten. Så kommer ju tanken, varför ska just vi ta in alla? varför ska vi behöva betala för allt detta (för det är inte biligt med våran invandrings politik) kan inte resten av världen ta sin egen del? skulle det inte vara bättre fall vi bara tog in en liten del av alla flyktingar?

(här kommer lite Åsikter som jag förespråkar) När ni läser dessa tankar hoppas jag inerligt att ni också får tanken, om vi bestämmer oss för att ta in en mindre del flyktingar så skriver du på den dödsdom för de flyktingar som du väljer bort för om man ska vara ärlig, bara för att vi väljer att ta in mindre människor betyder inte det att fler länder tar in flyktingar, Nej det komer att resultera i fler och större flyktingläger.

Vad tycker du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0