Tic Tac...

Saras kommentar på mitt föra inlägg fick mig att tänka lite. Eller ja jag tänkte ganska mycket. Och jag har kommit fram till att alderles självklara saker som tid kan vara ganska intressanta.

För hur skulle man kunna defeniera tid? det går ju lixom inte. För en minut må vara en minut. Men om inte tiden är konstant så vad spelar det för roll? Och om jag förståt denna värld rätt så är tiden defenetivt inte konstant. Det är ju bara att kolla på Kvantmekaniken om man ska konstatera det, för egenligt den så finns det 11 dimensioner. Och det skulle inebära att man skulle kunna vika tiden som ett papper (mer info klicka HÄR). Fast det skulle ju också vara ganska spänande. Vem vill inte kunna röra sig i tiden?.

Men å andra sidan. Vad skulle hända med tiden om ingen var där? Det kanske är lite svårt att svara på. men tanken är intresangt.
Fast om ingen var där och såg det, skulle det överhuvudtaget finns något? Nja om man ska lita på Kvantmekaniken så finns inte materia överhuvudtaget. Dom säger att allt istället är viberationer i energi som våran hjärna bara tolkar som fast materia. Och därför finns materian för oss... ja du...  det tåls att tänka på...




Kommentarer
Postat av: Anonym

Testa att slå av alla mobiler och gömma alla klockor bara en dag. Det är sjukt jobbigt, när jag testade trodde jag, men vaddå klart de går bra!, men de va verkligen jobbigt

2008-12-15 @ 19:19:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0